Mijn vetste ervaring ooit, olifant gereden!!!!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marijke Maas - WaarBenJij.nu Mijn vetste ervaring ooit, olifant gereden!!!!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marijke Maas - WaarBenJij.nu

Mijn vetste ervaring ooit, olifant gereden!!!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marijke

25 September 2007 | Thailand, Chiang Mai

Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ....
Hoe vet ..... Hoe vet ....
Olifant gereden in Chiang Mai.

Welkom bij dit eenerlaatste berichtje, whaaaaaaaa, want over 4 daagjes kom ik alweer naar huis!

Hallo allemaal,

Ik zit nog helemaal in mijn element. Ik voel me een beetje K.O. naar dit heftige dagje. Want:

Sinds Maandag verblijven we in Chiang Mai. Na een hele lange reis, maar het begint zelfs te wennen al dat gereis, kwamen we om 11 uur 's morgens aan op Chiang Mai. Hier stond een mannetje van Special Journey op ons te wachten, geweldig! We mochten ons even snel opfrissen in het hotel (mooi hotel trouwens) en toen kon de 1ste excursie beginnen. Het was een leuk dagje, maar af en toe hadden we het gevoel mee te doen met een bejaardenexcursie haha. We zijn naar het hoogste punt in Thailand gereden (Doi Inthanong). Helaas regende het en was het mistig het en hadden we een uitzicht van ... niks.Daarna zijn we pagodes gaan bekijkjen, en dat was erg mooi. Vervolgens zijn we naar een waterval gereden, en omdat het zo regende, kwam er mega veel water vanaf. Dit was wel erg indrukwekkend om te zien! Tenslotte stond een bezoek aan de dorpsstammen centraal (Mae Hilltribes). Alleen is het lullig om op bezoek te gaan bij een stam, terwijl er eigenlijk geen stam meer is. Het dorp zag er hetzelfde uit als Cha-am ... Ik was dan ook een beetje teleurgesteld. Maar het was niet anders. Om 6 uur werden de 3 oma's dan ook weer afgezet bij het Lanna Palace om te gaan ontspannen voor dagtocht nummer 2.

Tjsaa, en dagtocht nummer 2 stond vandaag op het programma. EN HET WAS GEWELDIG!!! Echt waar, dit was echt een van de mooiste dingen die ik hier gezien / gedaan heb. Allereerst zijn we gestopt bij een locale markt, en dan draait je maag zo 's morgens vroeg toch wel om bij het zien van ingewanden, insecten etc. Doe mij maar voor de komende dagen vegetarische rijst haha!

Vervolgens op weg naar naar het olifantenkamp. Het was al mooi om te zien dat ze hier nog echt in de natuur leven. We reden het terrein op en zagen 1 olifant, nog 1 olifant, nog 1, wel 10-tallen. We wisten niet waar we moesten kijken. Een mannetje gebaarde of ik met de olifant op de foto wilde. Natuurlijk! Ik ging voor de olifant staan, duwt hij ineens zijn slurf tussen mijn benen haha. Dat was al een ervaring, en er zouden er nog meer volgen. We hebben gezien hoe olifanten zich wassen, hoe ze ons vervolgens nat spuiten, hoe ze kunnen dansen zoals in de Lion King, hoe gulzig ze trosse bananen naar binnen werken, hoe goed ze kunnen voetballen, hoe getraind ze zijn om zelfs in het circus te werken en hoe goed ze zelfs kunnen schilderen. Ja echt waar, de olifanten hebben schiderijen gemaakt met hun slurf, geweldig om te zien!

Dus eigenlijk had ik al zo genoten, dat het raar was dat het alleen nog maar mooier kon worden. Want .... nu mochten we dan echt een rit op de olifant gaan maken. Fem in een eigen kar, en ik samen met Ryanne, zijn we van het ene bil naar het andere gezwiept en hebben we ontzettend genoten en gelachen. Op het einde van de rit werden we overgeheveld naar een typische Oks-rit ofzoiets. En of dat nog niet genoeg was, mochten we op dit park afsluiten met een raft op een bamboevlot. De deelnemers van Wie is de Mol hebben dit ook gedaan, dus ik voelde me toch even gaaf haha! Het was heerlijk, gewoon genieten, je laten varen door een mannetje, en even alles op je laten inwerken!

En zelfs na dit hele avontuur, was de excursie nog niet ten einde. De gids, Pom, wilde met ons naar een Orchideeen kwekerij! Was wel lachen om te zien, maar na 2 minuten zaten we weer in het busje haha!

Want we wilden graag de longnecks nog even zien. Deze stam (officieel uit Burma) draagt ringen om nek, armen en benen. Ze zijn verplicht om in dit ' park' te blijven wonen tot hun dood. De vrouwen werken en dragen de ringen, de mannen doen .... niets. Emancipatie he! Om hen te kunnen zien moest iedereen 500 baht (10 euro) betalen, dus toeristisch was het wel. Maar ik had het er wel voor over. Ook dit beeld staat weer op mijn netvlies gebrand en ik heb een aantal mooie foto's kunnen maken!

Dus al met al, een heel gaaf dagje. Dadelijk sluiten we de dag nog af met hapje eten, koffie bij Starbucks drinken en shoppen!!!!!!

Morgen pakken we de bus naar Chiang Rai. Donderdag nemen we de bus weer terug naar Chiang Mai (niet zo slim gepland he). Want vanuit Chiang Mai vliegen we naar Bangkok. Vrijdag gaan we dan ook nog fietsen in Bangkok, genieten van de laatste massage, spullen inpakken en dan zit het er echt op. Vrijdag zal ik dan ook nog iets van me laten horen!

Xus Marijke

  • 25 September 2007 - 12:02

    Fleurtje:

    Whaa wat gaaf die foto's. Heb dich net nog f gesproake op msn en toen vertelde se al wat ge had gedaon, maar waar moeilijk veur te stelle. de foto's zien ech geweldig um te zeen, maar um ut te ervaren liek mich nog beater hihi. echt super. det kiendje stond dich trouwens good ha ha sorry bietje mealig. Maak der nog get moeis van die letse daag en geniet der maar dubbel van wantr veurdet se ut wets zit se weer heej en heej reagent ut ok hihi sorry. maar ja as dich weer heej bus, is de zon weer truuk heej ;)en wuurd ut heej ok vas beater

    vuul leefs en ein dieke kus Fleurtje

  • 25 September 2007 - 14:22

    Inger:

    He Marijke,

    zuut der echt gaaf oet allemoal! Wal tof des se dit tot ut letst bewaard hes! Nog ff en dan zit ut der op! Geneet nog de letste daag en duis se de groete van mich aan Femmie? En aan Rian (auk al kent ze mich neet, haha).

    Tot gauw!

    Leefs, Inger

  • 26 September 2007 - 10:16

    Ruud Brigitte Thomas:

    Heej Marijke!!
    Waat geweldig allemaol!!! De hes echt al vuul gezeen en gedaon!!
    Olifant rieje liek os aok echt geweldig! Asse truuk bis wille we zeker unne kier dien verhaole huure!!!
    Thomas haet net de kleurtjes al gepak en is alweer bezig um ein teikening veur dich te maken :)
    Geneet d'r nog van die letste paar daag in Thailand, veurdesse ut wets steise al weer met de veut op de kiësbojem!!
    Leefs van os allemaol en aok vuul groetjes aan dien reisgenootjes Ryanne en Femke!

  • 26 September 2007 - 17:22

    Loes:

    Ha leef meadje!!

    Wat un GEWELDIGE FOTO'S!! Ik krieg al de kriebels in mien boek als ik de foto's zeen, kin mich dus amper vuurstelle wie des dich des hes gevuuld ech op dea olifant!! Ech super Marijke!!
    Nog ffkes en dan kieks heej in Nederland gewoen teruuk op deze geweldig ervaringen..Kin neat wachte um dien gezichtje te zeen als se al deaze moeie verhoale vertels!! Dink aan dich!!

    Dieke knoevel van mich..

  • 26 September 2007 - 19:14

    Hanneke:

    WOW wat 'n geweldig gave foto's echt super.. Bin al beetje zenuwachtig voor zaterdag vind het spannend om dich weer te zeen! Nog 3 nachtjes slapen, now is het einde echt in zicht! Geniet nog van dien letste daagjes! Hele dikke kus han

  • 26 September 2007 - 20:54

    De Rijkies:

    Ge-wel-dig-e foto's weer! Veel plezier jullie laatste dagje in Thailand en goede reis!
    Dikke zoen van ons en tot zaterdag.

  • 27 September 2007 - 08:58

    Esther:

    Wat een superfoto's!!!
    Wat zal jij t gaan missen.
    Wil zelf ook echt een keer naar Thailand, ziet er zo gaaf uit.
    Geniet van je laatste dagje (snik) ;o)
    En ik wens jullie nu alvast een hele goede reis naar huis en we zien je gauw in Nederland!

    xxx Es

  • 28 September 2007 - 10:30

    Myra:

    ha marijke...
    t zit er helaas alweer op he?
    ik wens jullie een goede terug reis en tot snel!
    x myra

  • 28 September 2007 - 12:18

    Connie:

    Lieve meiden, het zit er weer op! Bizar he? Maar zo geweldig overleefd en rijk geworden door deze ervaring!!!! Kom goed thuis, probeer lekker te slapen in het vliegtuig en tot heel heel gauw! Liefs vanuit Amsterdam!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Marijke

Actief sinds 08 Dec. 2006
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 34837

Voorgaande reizen:

06 Juli 2007 - 29 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: