Lesweek primary/secondary en zieke Malee - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marijke Maas - WaarBenJij.nu Lesweek primary/secondary en zieke Malee - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marijke Maas - WaarBenJij.nu

Lesweek primary/secondary en zieke Malee

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marijke

17 Augustus 2007 | Thailand, Cha-am

Hallo lieverds,

Ook deze schoolweek zit er alweer op. Afgelopen week heb ik met de kids hard gewerkt aan het thema sport (primary) en food (secondary). Maar hard werken valt wel erg tegen als je je niet zo goed voelt. Sinds vrijdag flink aan de diarree en last van mijn darmen. Op dit moment gaat het weer wat beter. Ik heb alleen erg weinig energie … Ik ben net even bij de dokter geweest, heb een bacterie die er uit moet. Dus het valt allemaal wel mee. Nu even aan de antibiotica.

Maar even over het lesgeven. Je valt hier echt van de ene verbazing in de anderen. Maar dat houdt je wel op de been, en achteraf kan je er hard om lachen. Bij deze een verslagje van mijn schooldag van afgelopen dinsdag.
---
Een verbazingwekkende schooldag: dinsdag 14 augustus:

- 7.25 uur: Mijn schooldirecteur staat al voor de deur. Hij is te vroeg haha! Snel slippers aan, tassen om, de zieke Ryanne (hoofdpijn en opkomend griepje, hmm ben bang dat ik haar aangestoken heb) een pilletje geven, en weg …
- 7.45 uur: De directeur heeft het steeds over 21 augustus … Naar een lange discussie ben ik erachter. Volgende week dinsdag weer geen lesgeven (en die maandag hebben we ook al vrij i.v.m. verkiezingen). We gaan dan met de hele school op schoolreisje. We worden om 6 uur opgehaald … Mooie tijd toch? Pff… Ik heb alleen nog geen idee wat we nu gaan doen. Dat kon ik niet ontcijferen!
- 8.00 uur: Na een lange stilte begint meneer de directeur over 25 augustus. Of Lamyai (Ryanne) me het al verteld heeft. Oh ja, ze willen dan met het team een dagje eruit. Pff, in mijn weekend, maar wel erg lief aangeboden. Ik vind dan ook niet dat ik dit kan weigeren. Hij wil naar de Pala-U watervallen gaan. Hmm, daar zijn we net afgelopen zondag geweest. Oh, geen probleem zegt hij. Waar wil je dan naar toe. Kanchanaburi, nee gaan we al naar toe. Petchaburi, ja prima! 25 augustus zit dus ook al volgeboekt.
- 9.00 uur: De leraressen van de kindergarten komen vrolijk binnen maar gaan chagrijnig weg. Hmm, what did I do wrong? Tjsaa, het blijft ongelooflijk moeilijk om aan deze jonge kinderen les te geven. 30 kids kijken je aan, maar snappen er werkelijk niets van!;
- 9.45 uur: Het is nu kwart voor 10, de klas is leeg, en de les had om half 10 moeten beginnen. Hmm, ik denk dat ik ze maar eens ga halen. Oh wat blijkt, de lerares is het vergeten, ik mag ze meenemen, hmm bedankt!;
- 10.15 uur: De afspraak is dat de desbetreffende leraar van de klas, aanwezig moet zijn bij de Engelse les. Maar dat gebeurt maar zelden haha. Wat goed zeg, er komen 2 leraressen kijken. Hmm, minder, 1 gaat het werkblad van een kind maken, de ander gaat telefoneren;
- 11.00 uur: Net bracht een leerling mijn lunch. Het eten is echt prima, rijst met ei, komkommer en garnalen. Ik denk dus dat ik alleen mag eten vandaag, maar dat is eigenlijk wel lekker. Alleen wordt deze, nu nog warme, lunch om 11 uur gebracht, terwijl ik pas om half 12 lunchpauze heb;
- 11.30 uur: Even een momentje voor mezelf. Sinds vrijdag veel last van mijn darmen. Gisteren waarschijnlijk voortekenen gehad voor een griepje, maar vannacht goed geslapen dus dacht dat ik er wel tegen kon. Maar helaas, gaat nu toch minder dan verwacht. Ik heb ook veel last van roehsuk thong-sia (jaja, zoek dat maar eens na haha). Maar ik er toch wil zijn voor de kinderen, omdat ik er op primary al zo weinig ben … I know, ik ben zelf ook een beetje verbazingwekkend.
- 12.45 uur: Grade 4 komt volgens mij ook niet opdagen, omdat het nu al kwart voor 1 is en de les om half 1 moest beginnen. Nu ga ik ze niet halen. Ik wacht wel af …
- 13.00 uur: Hmm, de lerares kwam net binnen. Ze vroeg of ze grade 4, 5 en 6 van me mag lenen, haha … Ze moeten iets maken voor the ‘government’. Ze komen dus niet meer … Hmm, ik met mijn goede bedoelingen …
- 13.00 - ……. uur: Nu dus maar wachten, wachten, wachten totdat iemand me naar huis kan brengen. Ga wel een muziekje luisteren en fotootjes kijken. Ik kom de tijd wel door …. En dan thuis eerst even plat liggen, zodat ik me straks weer wat beter voel …

Verbazingwekkend dagje he! Ik leer hier zoveel van haha!

Iedereen een fijn weekend!
Tot snel!
Xus Marijke

  • 17 Augustus 2007 - 13:54

    Marijke:

    Hallo allemaal,

    Niet schrikken van de foto van de dokter. Zo erg is het allemaal niet. Maar leek me toch beter even te checken wat ik nou precies had aan mijn darmen (op aanraden van de rest haha). Ryanne en ik zijn dan ook net op het spreekuur geweest. We hebben allebei een bacterie, en we hebben daarvoor dan ook medicijnen gekregen.

    Dus dat komt wel goed .....
    Is alleen ff balen zo .....
    Je wilt eigenlijk thuis ziek zijn en dat vertroetelt worden haha ....

  • 17 Augustus 2007 - 14:50

    Fleurtje:

    Ha sies,
    Hoap des se gauw weer de alde bus en lekker fit kins genieten van dien verdeende weekend ha ha ha. weer ens wat angers door he dan minse die op tied komme en alles volges tied geit. dink des se waal mos wenne as se weer truuk bus.
    ik heb vandaag weer vervangen ech ein kei lief klasje van 19 kiendjes waas waal weer lekker um te kinne werken nao die weake vakantie hihi.
    geneet van dien weekend en we spreake os

    dieke kus Fleurtje

  • 17 Augustus 2007 - 20:20

    Loes:

    Ha leef meadje..

    Hoap desse snel weer opgeknap bis! Ik zal in gedachte húúl vuul positieve energie noar dich toestuure!!
    Dink aan dich..
    Leuk zo'n verslaag van dien dagje lesgeave haha..wat un organisatie..

    Dieke knoevel van mich..

  • 19 Augustus 2007 - 13:15

    John Van Lare:

    Van “Volle maan” en “Twee emmertjes water? halen” en “We zijn al op de helft!!”

    Tja, het gaat allemaal zo snel. Als je aan het werk bent, en plezier hebt!!
    Maar niet altijd natuurlijk. Laten we beginnen bij het begin. Na twee weken radiostilte van mijn kant, vanwege een korte vakantie in Pattaya, hier deel 4 van de weekverslagen.

    Het is de tijd van bezoek. Bezoek van vriend, vriendinnen, familie en anderen. Dat lijkt een geweldige tijd maar is ook altijd moeilijk. Je bent eigenlijk net in een goed ritme en dan ….
    Je hebt een leuke tijd met je bezoek maar weet ook dat je binnenkort weer afscheid moet nemen. Zo kun je er natuurlijk ook naar kijken. Maar het plezier en de leuke tijd zal zeker overheersen. Dat weet ik zeker. Ook de minder leuke kanten van het leven komen voorbij.
    De onverwachte dood van een oom. Een ernstig zieke opa. Wat doe je dan??
    Ga je naar huis omdat je weet/denkt dat iedereen dat eigenlijk verwacht? Zeer lastig.
    Maar ook hier is de groep belangrijk. Samen kom je er wel uit. Praten met familie en vrienden.
    Is er dan helemaal niets leuks??

    Jawel natuurlijk wel. “Multi-tasking”
    Je leert bijv. heel veel over jezelf. Je komt er achter dat je, ondanks alle verhalen dat vrouwen veel intelligenter zijn dan mannen omdat ze zoveel dingen gelijktijdig kunnen doen, dat je niet “multi-tasking” bent. Zelfs de eenvoudigste SMS krijg je niet voor elkaar tijdens een gesprek. Gelukkig dat deze eigenschap geen voorwaarde is voor een succesvolle carrière.

    Waar is …… toch?
    De “full moon party” was wel een speciale belevenis geloof ik. Veel verwachtingen en teleurstellingen. Veel XTC, waar jullie gelukkig niets van genomen hebben, drank en vooral niet alleen naar de wc gaan want als je elkaar kwijt raakt zie je elkaar nooit meer terug.
    Je maakt foto’s en als je die dan terugkijkt denk je: “Hé waar is …… nou!!??”
    “Ik sta bijna nooit op de foto, roept iemand? Waar ben ik dan geweest?”
    Tja, en dan zie je ook nog dingen op de foto’s die je eigenlijk niet wil zien. Maar ja dat maakt allemaal niets uit als het maar gezellig is geweest. En dat was het wel!!
    Twee emmertjes ….. halen is dan ook letterlijk te nemen. Er werd gedronken uit de emmer.
    Gelukkig heel veel ijs en een mixdrankje is dan niet zo gevaarlijk.

    Het slapen is zo’n ander item.
    Na 3 weken is eindelijk de badkamer in orde. De airconditioning is gemaakt en wat schets mijn verbazing!!?? Ze slapen nog steeds met z’n zessen op een kamer. Het is zo gezellig is het antwoord. We zijn het zo gewend. Maar ja als je zo verschillende tijden hebt van opstaan en zo verschillend bent in het ritueel van opstaan is het het overwegen waard.
    Maar ja ik had het wel verwacht. Geen probleem.

    Deze is een korter verslag want ik ben er niet geweest maar de komende dagen zal het weer als vanouds zijn. Morgen ga ik weer en gaan we de laatste weken in.
    Voor mij de laatste keer in Cha-am, voorlopig tenminste. In oktober ben ik terug. Voor een evaluatie. De studenten hebben dan een certificaat voor het werk aan de RUP en dat verdienen ze dik en dubbel.
    Morgen gaan we Polka dansen. Dat zal wat worden en woensdag gaan we de Nederlandse polka dansen met Thaise studenten. De foto’s zullen jullie wel zien op de sites

    Groeten uit Bangkok en welterusten.
    John (geen emmertjes) van Lare

  • 20 Augustus 2007 - 21:34

    Dominique:

    Arme zieke! Ik hoop dat je inmiddels opgeknapt ben. Gelukkig is je werkdag wel errug relaxed zo! Hahaha
    Dikke kussen van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Cha-am

Marijke

Actief sinds 08 Dec. 2006
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 34846

Voorgaande reizen:

06 Juli 2007 - 29 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: