Weekend Cha-am / Hua Hin - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marijke Maas - WaarBenJij.nu Weekend Cha-am / Hua Hin - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marijke Maas - WaarBenJij.nu

Weekend Cha-am / Hua Hin

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marijke

15 Augustus 2007 | Thailand, Cha-am

Afscheid nemen is het moeilijkste dat er is. En ik ben er eigenlijk niet zo’n held in. Ik vind er eigenlijk maar weinig aan. Maar soms moet het, zoals afgelopen maandag. Want toen zijn Bas en Patrick op weg gegaan naar Chiang Mai, hun laatste Thailand avontuur... Want komende donderdag zit hun vakantietripje er op …. Wat is de tijd ongelofelijk snel gegaan. 3.5 week geleden heb ik ze omhelst in het Tongtara hotel, nu gaan zij weer langzaam op weg naar Nederland en ik blijf hier … Het was een mooi maar emotioneel afscheid. Maar zoals Femke tegen me zei, als je hem niet mist dan zit er iets niet goed. Ik zal hem missen, maar ik weet dat de tijd snel zal gaan, en dat ik nog ongelooflijk veel dingen mag gaan meemaken. 29 september wordt het heel veel knuffelen …

Maandag had ik gelukkig ook nog weekend en ik heb dan ook even gerelaxed. Want dat was wel even nodig haha, zwaar weekend gehad! En voelde me niet zo lekker, veel last van de darmen en opkomend griepje. Maar we hebben dan ook weer een druk weekend gehad!

Zaterdag gezwommen, boekje gelezen, olie massage gehad, excursie voor zondag geregeld en naar hua hin geweest. Klink zwaar toch? Zondag werden we om half 9 opgehaald (hmm, dan maar volgend weekend uitslapen). We hebben een bezoek gebracht aan de Big Boeddha. Dit vond ik erg indrukwekkend! En omdat het Moederdag was, werd de Boeddha duizenden malen geëerd. Zo ook de zusjes. We hebben de Boeddha bloemen gebracht en hem versierd met bladgoud. Het is ongelooflijk mooi om de uitingen van het Boeddhisme te zien! Vervolgens zijn we gestopt bij een pineapple plantage (Thais: sjappalot). Feitjes: Ik dacht dat ananassen aan bomen groeien, maar nee, ze groeien aan struiken. 1 struik zorgt per jaar voor 2 ananassen. 1 gemiddelde ananas wordt voor 10 Baht ( €0,20) op de markt aangeboden. Das nog eens wat anders he, dan zo’n gemiddelde van € 2,50 bij ons… Na deze tussenstop hebben we een 2 uur durend bezoek gebracht aan de Pala-U Watervallen. Het was erg indrukwekkend om dergelijke natuurverschijnselen van dichtbij te zien. Maja, zo schijterig als ik ben, ben ik niet verder geklommen dan level 2 (level 3 en 4 dus niet gezien). Ik vond het prima zo, de rest heeft mooie foto’s gemaakt haha ….

Tsjaa, en toen hebben we de dag afgesloten met een man in pak. Want ik werd weer even helemaal verliefd. Bas heeft een enorm mooi pak laten maken, Italian cashmire ofzoiets… En het stond hem ……………. echt geweldig! Dus weer opnieuw verliefd samen een standwandeling gemaakt, restjes opgegeten van de rest, wat gedronken met z’n allen, en toen naar bedje … Want we werden om 6 uur gewekt door de wekker …

Het weekend zit erop! (Op dit moment is het al bijna weekend haha, zo lang heeft het geduurd voordat ik op internet was).
Zo ook voor jullie in Nederland. Raar gevoel dat de scholen weer begonnen zijn. Alle collega’s, geniet ervan en heel veel succes. Doe je ding en heb vertrouwen in jezelf! De komende week zien we John ook voor het laatst, want hij wordt natuurlijk weer op de pabo verwacht. Ik vind het echt enorm jammer, want de afgelopen weken heb ik ook met hem een speciale band opgebouwd. Hij heeft echt enorm goed voor ons gezorgd! Maar we gaan door! Jullie horen van me!

Dikke knuffel
-xxx-
Marijke

  • 15 Augustus 2007 - 06:48

    Femke:

    Ha Marij,

    Indderdaad, afscheid nemen is nooit leuk. Maaaaaar, als Bas en Patrick niet waren gekomen, had je ook geen afscheid kunnen nemen ;-). Het is gewoon super dat je deze Thailand ervaring ook een beetje met Bas kunt delen. Nu weet hij tenminste waar jij het over hebt als je weer terug bent in Nederland!

    Ben even gaan tellen, maar je bent al bijna 6 weken in Thailand! Nog 4 weekjes hard werken en dan 2 weken heerlijk genieten :-)!!

    Succes daar!

    Xje Femke

  • 15 Augustus 2007 - 06:50

    Femke:

    En wederom erg mooie foto´s!!! Ik heb al besloten een extra kaart voor mijn dig. cam. te halen, want ik wil ook heeel veeel mooie foto´s gaan maken! Heb zo´n zin om te komen .-)

  • 15 Augustus 2007 - 08:23

    Hanneke:

    Ha sies!Wat ''n geweldig mooie foto's.. Echt super dien avontuur! Raar en moeilijk om weer afscheid te moeten nemen van Basje maar gelukkig wets se wie snel de tijd geit dea vluug.. Nog een paar weekjes en dan kump Fem en dan kins se heerlijk goan genieten en dan is het weer eind september en bis se gelukkig weer in os midden! Mis dich sies! Geniet van alles daar! Dikke kus van mich

  • 15 Augustus 2007 - 10:30

    Denise:

    Ha meis!
    Wat ein topfoto's, echt geweldig um te zeen! Leas desse nog 4 weken mos werken en dan lekker 2 weake vree hes, dan kinse nog mier goan geniete! Euver 2 weake meug ik weer goan beginne met schoel helaas, maar toch oak wal weer zin in huur.. Gistere nog ein hertentame gehad en det ging redelik!
    Mis je!
    Bis kiss Denise

  • 15 Augustus 2007 - 10:45

    Marc Van Eijndt:

    Ha die Marijke,

    Als zo'n pak Bas zo goed staat, wil ik hem wel een keer in een trouwpak zien (en jou in een trouwjurk natuurlijk).

    Geniet van het restant in Thailand.

    Groetjes,

    Kim, Rick, Helen en Marc

    P.S. Hier beginnen de gebroken nachten te wennen.

  • 15 Augustus 2007 - 10:59

    Jill:

    Hoi Marijke,
    Wanneer kom je terug? Ik mis je heel erg.
    Ik zit in een andere groep. Van juf Marenka en juf Eva. Ken jij die of niet?
    Wat heb je leuke foto's gestuurd met de computer...
    Het pak van Bas past alleen bij de voeten kan ik het niet zien of ie daar past.
    Een dikke vette knuffel ook van Lenn, papa en mama
    Liefs Jill

  • 15 Augustus 2007 - 14:46

    Birgit:

    Ha Marijke,

    ik heb met plezier naar jouw foto's gekeken! Wat een avontuur! Geweldig om te zien dat je het daar zo naar je zin hebt! Geniet er maar van, want voor je het weet zit deze geweldige tijd er alweer op...

    Groetjes van je oud-Zuidstroomcollega

  • 15 Augustus 2007 - 16:29

    Inge:

    Hoi Marijke

    Vlak voor je vertrok vertelde je al over je thailand avontuur. Ik moet zeggen dat je verhalen erg leuk, mooi, enz om te lezen zijn. De foto's zijn echt geweldig!Geniet er nog volop van! Heel veel groetjes Inge Jacobs

  • 15 Augustus 2007 - 20:27

    Mieke Geenen:

    Marijke, geweldig je verhalen, geniet ervan de weken vliegen om, wij zijn hier ook weer druk bezig, ik vind het heel tof van je
    gr Mieke

  • 16 Augustus 2007 - 07:58

    Birgit Aerts:

    Ik heb vanmorgen je site voor het eerst bekeken,wel al vaak aan je gedacht!!
    Erg leuke berichtjes en erg mooie foto's.
    Geniet er van en hopelijk tot gauw!!
    We wilden je trouwens laten weten dat alles ok is en dat ik "schoon" ben verklaard.Dikke kus van Britt, ze mist je nu al!!

  • 16 Augustus 2007 - 10:11

    Henk:

    Hallo Marijke,

    Heel indrukwekkend en het plezier straalt er van af. Dit is een ervaring die je nooit meer vergeet. Een droom voor iedereen.
    groetjes Henk Gommans vanuit de Zuidstroom.

  • 16 Augustus 2007 - 14:14

    Eefje Raedts:

    Hoi Marijke,
    Wat een avontuur toch! Als ik eraan terug denk, krijg ik alweer heimwee. Geniet van jullie tijd daar in Thailand, want voordat je het weet lig je alweer in de armen van Bas.

    groetjes!

  • 16 Augustus 2007 - 14:20

    Bram Reut.:

    heyzzz Marijke
    wat een geweldige site,
    echt onwijs mooie foto`s.
    Geniet nog maar lekker van je geweldige levenservaring in Thailand, en voor je het weet ben je alweer in Nederland

    xxx Bram

  • 16 Augustus 2007 - 14:32

    Je "zusje":

    Muppiieee!

    We zijn idd al op de helft!! Wij zijn eg goed!!!!

    Dikke knuf, Ryanne

  • 16 Augustus 2007 - 14:45

    Hanneke:

    Ha sies! Wat 'n geweldig filmpje.. Super romantisch! Super om net weer bijgebabbeld te hebben!Op noar de 2e helft, heb now al zin dich om dich op te halen van het vliegveld! Dikke kus

  • 16 Augustus 2007 - 15:01

    Esther:

    Ha Marie,

    Super mooie foto's. Die zullen straks mooi staan aan de muur van jullie toekomstige huisje!!
    Bas ziet er mooi uit in dat pak, nu nog een jurk voor jou en het feestje kan beginnen ;o)
    Nog effe volhouden he meid!

    Dikke knuffel van ons allemaal.
    xxx Es

  • 16 Augustus 2007 - 15:33

    Marij Vostermans:

    Lieve Marijke, het heeft veel tijd gekost om het goede adres te krijgen. Ik zie hoe goed het met je gaat en dat doet goed !!! Het is je van harte gegund en meer dan dat ! Fijn dat Bas is geweest, geniet ervan nu kan ik je blijven volgen. Het ga je SUPER !!!
    Marijke V. te V.

  • 16 Augustus 2007 - 19:32

    Loes:

    Ha leeve leeve schat,
    Ik geluif good des ut moeilijk is geweas um afscheid te neame van Bas..Maar de tied vluug ech en dadelijk bisse vuur desse ut wets wear truuk in dit kalde kikkerlandje.. Woens se binnekort lekker same met diene sies en kiekse truuk op deze geweldige, moeie, moeilijke maar super tied! Ik mis dich heej nou ech wal.. Bin oak ech wal weer blie um dich te zeen! Nog ff!
    Geneet van dien weekend..Ik dink vuul aan dich!

    Knoevel!!!

  • 16 Augustus 2007 - 21:45

    Patrick:

    Hey lieverd!


    Het afscheid nemen was inderdaad niet fijn. Enerzijds daar het voor mezelf ging betekenen dat mijn avontuur naar Thailand ten einde liep. Anderzijds, het moeten gaan achterlaten van een lief vriendinnetje dat op het moment zelf liever mijn plek in het vliegtuig wilde gaan innemen. Met dit laatste zou ikzelf geen moeite hebben gehad. Ik zou namelijk nog wel een week gevuld hebben gekregen met het immense, onvoorspelbare en allesomvattende Thailand.

    Echter lieverd, weet je dat ik in je geloof. Het gaat jou lukken om je ervaring die je bent aangegaan, tot een goed, voldaan en tevreden einde te brengen. Ik heb al vernomen dat jullie nog wat vrije dagen voor de boeg gaan hebben. Dat maakt het aantal lesdagen al weer minder en zorgt ervoor dat je eigen rondreis en het gaan zien van Femke dichterbij komt. Probeer daarom na te genieten van de gedeelde momenten met Bas en een beetje van die met mij :)!!!

    Laat het je goed gaan en take care!

    Lieve groet van een rondgetrokken reiziger uit het koude Nederland (heel raar).

    Dikke X, Patrick

  • 16 Augustus 2007 - 22:17

    Leo En José:

    Ha Marijke,

    wij vinden de foto's allemaal erg leuk al zeker waar je samen de kinderen op staat. Jose zei al direct neem er maar een mee. En tja, jij hebt afscheid moeten nemen maar wij mochten hem weer omhelzen want hij is gezond en wel weer in ons midden.Wij missen je ondertussen wel erg lang, we hebben nu genoeg rustige weekenden gehad. Maar wel fijn en goed om te horen dat het nog steeds geweldig gaat. We zien uit naar al die verhalen. En ja hoor het pak (met inhoud natuurlijk)is geweldig, ik ben stik jaloers maar heb er wel een heel mooie stropdas bij uit gekregen. Evelien zei direct, hadden we er ook maar een voor Tom dat zou voor de bruiloft geweldig zijn. Marijke nog heel veel plezier en geniet van al die mooie dingen die je mag meemaken. Wij beginnen alvast met aftellen, heel veel groetjes en Xusjes uit dat kleine gat (maar wel fijn) in Holland.

  • 17 Augustus 2007 - 13:14

    Truuske:

    Hoi Marijke,

    Eindelijk weer eens een berichtje van mij.Zoals ik in je berichtjes kan lezen is het met jou toppie, met af en toe een dipje (dat mag toch).
    Als ik bas zijn enthousiaste verhalen hoor is het land en de bevolking fantastisch, maar dat hoor ik eind september ook wel van jou.

    Mijn vakantie was ook mooi, ik heb 100% genoten. Dat kun je straks wel op de foto's zien.

    Nou marijke het beste en sterkte voor de laatste weken. Geniet met Femke van je vakantie.

    Xusjes en tot ziens

  • 20 Augustus 2007 - 21:32

    Dominique:

    Wauw wat een knappe kerel in dat pak en met dat bruine hoofd! Super dat jullie zo'n fijne tijd hebben gehad samen. De foto's en de film zijn veelzeggend. Je kunt zien dat jullie van Thailand en elkaar hebben genoten. Alweer afscheid nemen is shit, maar het is maar voor een paar weekjes. Een paar enerverende, en bijzondere weekjes. En dan moet je nog een keer afscheid nemen, maar nu van al die mensen die je in Thailand heb leren kennen! Geniet er dus nog maar even van!

    Dikke kussen van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Cha-am

Marijke

Actief sinds 08 Dec. 2006
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 34842

Voorgaande reizen:

06 Juli 2007 - 29 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: