Verslag van 30-7 t/m 02-8 - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marijke Maas - WaarBenJij.nu Verslag van 30-7 t/m 02-8 - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marijke Maas - WaarBenJij.nu

Verslag van 30-7 t/m 02-8

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marijke

02 Augustus 2007 | Thailand, Cha-am

Cha-am, 16.45 uur,

Hallo lieverds,
Welkom op mijn volgend berichtje … Wat lief dat mijn site nog zo geregeld bekeken wordt.

Jaja, het is me het 4de weekje wel… Ik zal jullie m.b.v. dit berichtje weer een beetje op de hoogte brengen.

Afgelopen maandag zijn we om 8 uur ’s morgens vertrokken met een privé busje. Ik had bedacht dat ik rond een uur of 3 lekker met m’n billen op het strand zou liggen, maar niets was minder waar. Om half 7 kwamen we ons verblijfje binnen rijden. (8 uur bus, 1.5 uur boot, 1 uur taxi). Dus we waren behoorlijk gaar. Het complex viel vervolgens ook nog tegen. 2 ‘stelletjes’ kregen een erg primitief huisje, 1 stel een kingsize bed en 1 stel een mega luxe hotelkamer. We zijn dan ook even gaan klagen, maar helaas ze waren volgeboekt (of we moesten bijbetalen, hoezo dan volgeboekt?). Maar Rian en Ryanne waren zo lief voor ons, ze wilde perse dat Bas en ik in het kingsize bed gingen slapen. Hmm moeilijke keuze, hmm, ja dan doen we dat maar haha … Na een plons in het zwembad, een vlugge douche en spaghetti lekker naar bed, want ik was behoorlijk gaar.

Dinsdag hebben we eerst uitgeslapen (mmm) en ontbeten met pancakes met banaantjes, echt heerlijk! Dat maakte de eenvoudige slaapkamers wel goed haha! Verder hebben we overdag behoorlijk weinig gedaan. Gezwommen, gezonnebaad, gelezen, getut. Want iedereen wilde er leuk uitzien voor de full moon party. Om 7 uur werden we opgehaald om met de boot, een speedboot wel te verstaan, te vertrekken. Tsjaa, en dan kom je erachter dat:
- Je mooi gelakte nagels door niemand gezien worden want het is donker hmm …
- Je gestylde haar niet tegen een speetboottochtje van een half uur kan…
- Je dansoutfit er niet meer zo tof uitziet, als je van de speedboot af moet en tot over je knieën in het water staat.
Dusss ….

Maar het was het allemaal wel waard. Want ik ben wel een ervaring rijker. Het is prima dat ik dit gezien heb, en daar zal het ook bij blijven haha…. Want waar ik al bang voor was, ik ben niet zo housetype feestmens, en tjsaa, het was toch wel een redelijk extreem feestje. Alcohol en drugs werd er wel gebruikt, maar wij hebben ons bijzonder goed gedragen. Daardoor was het nog leuker om vooral andere mensen te bekijken! Om 3 uur hadden we dan ook flink gefeest en wilde we met de speedboot terug. Paul zou met ons mee teruggaan, en Bas & Patrick wilde graag nog even blijven. Eenmaal bij de boot aangekomen waren we Paul kwijt. Tsjaa, en wat moet je dan doen, je loopt daar op een redelijk donker strand, tussen 10.000 andere mensen. We besloten na een korte zoektocht toch maar de boot terug te nemen, en ik nam contact met Bas op of hij Paul wilde zoeken. Na 10 minuten had hij hem dan ook al gevonden, dus gelukkig is dit goed afgelopen, want we waren toch wel erg bezorgd. Iedereen douchte vervolgens het zand van zich af en we sprongen met 5 personen in een 2- persoonsbed. Lepeltje aan lepeltje zijn we voor 1.5 uur in een diepe slaap gevallen. Want om 7 uur klopte de taxi chauffeur op de deur. Shit, door de wekker heen geslapen. We hebben snel onze spullen gepakt en ik moest dan ook te snel afscheid nemen van Basje. Want onze terugreis stond gepland. 11 uur later kwamen we dan ook in Hua Hin aan. Om 21.00 uur lag iedereen dan ook vermoeid in bedje.

De wekker ging vandaag dan ook te vroeg. Maar het lesgeven op de secondary school heeft veel goed gemaakt. Je merkt dat je nu al een band opbouwt met een aantal kinderen, en dat voelt erg goed. De tijd vloog dan ook voorbij, en voor ik wist zaten we bij een nagelstudio. Want ik had laten ontvallen dat m’n nagels niet meer mooi waren, en dus nam de Engelse lerares ons, onder schooltijd, mee naar een nagelwinkeltje haha … Hier kan het allemaal!

Dus dat was weer een vermoeiend weekje. En als je dan ook nog erg slecht nieuws te horen krijgt, dan is het toch wel heel moeilijk om te beseffen dat je echt alleen aan de andere kant van de wereld zit. (Ik heb getwijfeld of ik dit op de site moet zetten … maar denk dat dit toch goed is). Want pap belde me gisteren op, tijdens mijn terugreis met de boot. Hij vertelde dat mijn oom Jan die morgen heel plotseling is gestorven. Ik vind het echt afschuwelijk, en ik vind het heel moeilijk dat ik op dit moment echt niets anders kan doen, dan veel aan hem, en aan de mensen die om hem geven, denken. Ik ben er voor jullie, ook vanaf een afstandje!

Door deze gebeurtenis zien de komende dagen er dan ook anders uit. Want pap gaat, vanzelfsprekend, terug naar Nederland. Ik heb besloten hier te blijven, en toch met het leven verder te gaan waar ik nu mee bezig ben. Maar ik heb veel steun aan mijn huisgenootjes, en daar ben ik blij om! Het komend weekend Koh Samet gaat ook door, is denk ik ook even goed. Morgenavond zie ik Bas weer, en dan kan ik m’n hart even luchten! Dat zal me goed doen denk ik …
Dus ik spreek jullie de volgende week weer. We denken aan elkaar. Ik hou van jullie!

Xus Marijke

  • 02 Augustus 2007 - 13:35

    Judith:

    Ha Lieverd!
    Wat een belevenissen weer. Fijn dat je Bas en je vader even bij je hebt gehad.
    Het bericht van Jan is natuurlijk voor iedereen als een bom ingeslagen!!!
    Ik wil je even een dikke knuffel sturen en je heel veel liefs wensen ook namens Rob en de meiden,
    Judith

  • 02 Augustus 2007 - 13:37

    Femke:

    Marij,

    Gecondoleerd met dien oom en vuul sterkte! Wal fijn dat Bas doar is en det jullie met zo´n hechte groep zien. Ik zal aan dich dinke! (maar det doon ik zoizoe al)

    Voor alle familie, vrienden & bekenden van oom Jan van Marijke: Gecondoleerd en veel sterkte gewenst!

    Liefs Femke

  • 02 Augustus 2007 - 14:52

    Jeroen:

    Heej meadje,

    Good te zeen das se ut leuk hes. Weej amuseren os ok kostelik in ut altied reagenachtige Nederland.
    Ik goan nog efkes verder met ut bestuderen van dien site, want der stoan vuul spannende verhalen op zeen ik. Nou de groetjes aan idderein en zeker aan Bas, zeg maar dat ik um mis, maar ik mis dich ouk natuurlik.

    Nou haje,

    xxx

    Jeroen (stiekum) @ ING
    ha ha

  • 02 Augustus 2007 - 20:18

    Jose En Leo:

    Ha Marijke(en Bas),
    Wat weer een hoop belevenissen,met mooie , goede en minder goede gebeurtenissen. Maar dat schijnt er ook bij te moeten horen. Veel sterkte, ook van ons, met dit plotselinge verlies van Oom Jan, het is goed om te lezen dat je er goed mee omgaat en enorm gesteund wordt door de anderen. Jose kijkt iedere keer weer uit naar je nieuwe belevenissen en hoopt natuurlijk ook veel over Bas te horen en vindt het geweldig om te lezen dat alles goed gaat met jullie Het is toch een fantastisch avontuur. Wanneer gaat Bas ook al weer naar de tijgers en monniken. Is Bas zijn mobieltje nog in orde gekomen? Heel veel groeten vanuit Lomm en kusjes.

  • 02 Augustus 2007 - 20:33

    Doortje:

    Ha Marijke,

    Voor mij was het vandaag ook schrikken dat Jan gestorven is, toen ik terug kwam van mijn korte vakantie in Belgie. Fijn dat je door de anderen gesteund wordt.
    En goed om te lezen dat Bas en Alex bij je zijn geweest.

    Groetjes Doortje

  • 02 Augustus 2007 - 20:55

    Mieke Geenen:

    niet leuk zoon berichtjes uit Nederland,
    Maar ik vind het geweldig wat jij allemaal meemaakt.
    veel groetjes uit Velden en ik denk ook een dikke knoevel van Loes,maar die zit nu op curcus en ze zal wel geen computer bij de hand hebben.
    gr uit Velden

  • 03 Augustus 2007 - 09:54

    Ruud Brigitte Thomas:

    Hoooííí,
    Weej wille dich vuul sterkte winse met ût verlees van diene oom Jan.
    Weej kinne ût ôs veurstelle det de aafstand ût verlees nog zwoorder mak.
    Maar zoë as weej kinne laeze in dien verhaole ziet geej daor toch ein hecht team. Ge staot klaor veur elkaar in leuke/gooje tieje en (helaas zien die d'r aok) in moeijlikke tieje.
    Hiël vuul sterkte en geneet nog van de moeije daag door!!!
    Dieke X-moel van ôs allemaol!!

  • 03 Augustus 2007 - 10:39

    Inger:

    Marijke,

    gecondoleerd met dien oom. Ik wins dich (en dien familie) hiel veul sterkte toe!

    Leefs, Inger

  • 03 Augustus 2007 - 15:07

    Loes:

    Ha leeve leeve schat...
    Ik bin net thoes van de cursus, huul vermoeiend, maar ontzettend lierzaam.. Bin van half 9 's morgens tot half 9 's ovunds bezig geweas..
    Wat ein verhoale allemaal..
    Ten ierste..gecondoleerd met dien Oom... Ik vind ut ech huul erg..leef met dich mei..Is moeilijk zoe van un aafstand..
    Wal fijn det Basje beej dich is um dich te steune..
    Ik dink aan dich meid.. Probeer te geniete met Bas en van alles..

    Dieke knoevel van mich..

  • 03 Augustus 2007 - 18:15

    Wim En Anneke:

    Hallo Marijke,

    Even heel kort. We zijn dicht bij jou en lezen met veel genoegen de berichten. Stevige omhelzing

    Wim en Anneke

  • 03 Augustus 2007 - 19:53

    Kim, Helen En Marc:

    Hoi Marijke,
    Ook van ons een dikke knuffel. We leven allemaal erg met Brigitte en onze ooms en tantes mee. En dat kan van veraf net zo goed als van dichtbij.
    Fijn dat je zo goed opgevangen wordt & groetjes aan Bas en Alex & een dikke kus van ons alle drie (nog steeds geen 4).

  • 05 Augustus 2007 - 09:02

    Hanneke:

    Ha lieve sies! Wat verschrikkelijk allemaal zeg, ok veur dien familie.. Gecondoleerd. Ok vanaf 'n afstandje leven we met dich mee! Gelukkig is Basje bij dich, geniet lekker van al det moois daar (incl Basje hihi) Dink aan dich! Dikke kus van mich

  • 05 Augustus 2007 - 12:38

    Fleur En Tom:

    Ha leeve sies.
    ok weej leave erg met dich mei! Vreselijk umdet daor te huure te kriegen en des se niks kins doon. Weej wille dich laote weite det ok weej der veur dich zien en aan dich dinke, maar det deeje we al!
    Maar good des se daor vuul minse hebs die met dich meileave en det bas der ok is. Ut mak t der neet mekkelijker op, maar ut is good det der emus vertrouwd is waor se dien verhaol aan kwiet kins.
    Verder is t nog steeds um dien verhaole vanoet Bulgarije te blieve volgen. Jammer det ut heej now reagent, maar verder genieten we nog steeds! We dinken aan dich en we halde contac...

    Vuul leefs, knuffels en kussies van Tom en Fleur

  • 05 Augustus 2007 - 21:35

    Mam Van Pai-lin:

    Marijke,
    Gecondoleerd met je Oom Jan en veel sterkte.Je zult genoeg steun krijgen van het team. Wat geweldig dat het daar zo goed gaat en wat jullie allemaal beleven, kei tof en geniet er nog van.
    Jeanne Verheijen

  • 07 Augustus 2007 - 10:16

    Esther:

    Ha Marie,

    Allereerst ook gecondoleerd van ons.
    Valt niet mee nu je daar zit, maar iedereen weet dat je met ze meeleeft ;o)
    Hou je het nog een beetje vol daar?
    Nu Bas er is, zal t allemaal wel veel leuker zijn he.
    Fijn dat jullie deze ervaring toch een beetje kunnen delen.
    Hier alles goed, Niels groeit en ontwikkeld zich zo snel, echt ongelooflijk.
    t huisje schiet ook op, zijn nu langzamerhand met de tuin bezig.
    Zaterdag gaan die 3 grote bomen eruit. Je zal het wel niet meer herkennen als je straks weer in Velden bent.

    Geniet ze he!
    Dikke kus Es en de rest van the family

  • 07 Augustus 2007 - 14:45

    Marij Gaal:

    Hallo Marijke . Allereerst gecondoleerd ik was op vakantie in Zeeland en zodoende heb ik jouw site even niet gevolgd. Heel veel sterkte en wel fijn dat Bas en je vader daar waren.Voor mij begint de volgende week weer de school de weken zijn omgevlogen!!! Heel veel groetjes verder van Marij Gaal en familie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Cha-am

Marijke

Actief sinds 08 Dec. 2006
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 34849

Voorgaande reizen:

06 Juli 2007 - 29 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: