7de weekendje, feestje,voorbereiden,relaxen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marijke Maas - WaarBenJij.nu 7de weekendje, feestje,voorbereiden,relaxen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marijke Maas - WaarBenJij.nu

7de weekendje, feestje,voorbereiden,relaxen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marijke

26 Augustus 2007 | Thailand, Bangkok

Sawadee Ka lieve mensen,

- Vrijdag vroeg in de avond:
Een zondagsrijdende Marijke in een kart op een kartbaan in Thailand. Met maar liefst 40 km per uur (terwijl Paul 60 km per uur reed) over de baan gescheurd. Adrenaline over de top en ontzettend gelachen met mezelf!

- Vrijdag laat in de avond een muzikale Marijke. Na een paar Spy’s wat liedjes, met kippenvel op mijn armen, gezongen:

Happy birthday to you. Happy birthday to you. Happy birthday dear Paul. Happy birthday to you.

And you called out my name. And you know wherever I am. I come running. To see you again. Winter, spring, summer or fall. All you got to do is call. And I’ll be there yes I will. You’ve got a friend.

Your simply the best. Better than all the rest. Better than anyone. Anyone I ever met.

Dancing queen. Young and sweet. Only seventeen. Dancing queen. Feel the way of eternity. Oh yeah!

- Zaterdag, een hard werkende én relaxte Marijke.
De laptop draait overuren. De laatste lesvoorbereidingen voor primary school worden voorbereid. De universiteit worden nu door onszelf bedacht (bedankt John haha!). 2 shows (!!!) worden doorgesproken. We zijn trots op onszelf. Dan is het tijd voor relaxen (om 5 uur in mijn vrije weekend, hmm…). De massagetafel draait nu overuren. Met het buikje gevuld (met kipfilet in creamsauce mmm…) op de minifiets naar huis. Met een boek het hoofd leegmaken en slapen in de suite.

- Zondag, een Marijke in haar element => shoppen;
De slaap in de ogen is er al vroeg uit. De blaas staat op knappen en dus is het huis om 8 uur alweer bewoond. De douche zorgt ervoor dat alle olie van de massage eraf spoelt. Om half 11 zijn er dan al 4 dames op pad (Paulien, Ollie, Ryanne en ondergetekende). Met de locale bus naar Hua Hin. Rondwandelen in de volle 40 graden zon. Op zoek naar een tattooshop. Na een paar uurtjes eindelijk er een gevonden. Ben erg trots op mijn kleine zusje en Paulien. Steekt aan zo’n tattoo. Haha, wie weet … De twinkelende oogjes maken plaats voor wat minder vrolijke gezichten. Het weekend zit erop. De laatste officiële lesweek is een feit! En een belangrijk nieuwtje: we hebben gisteren de 50-dagen grens gepasseerd. Wauw! I am proud!

Xusjes

  • 26 Augustus 2007 - 13:36

    Inger:

    He Marijke,

    alweer 50 daag doar? Jezus, wat vluugt d'n tied! Leuk dich ff gesproake te hebbe op msn! Geneet der nog maar lekker van! Nog ff en dan kumt Fem!

    Leefs, Inger

  • 26 Augustus 2007 - 14:56

    Fleurtje:

    Ha leeve sies,

    wat leuk um dich gister ff gesproake te hebben. wara waal hiel erg raar, maar waa erg leuk hihi. nog ff en dan spreak ik dich weer live. hiel stiekem gaon ik dan now maar aaftelle hihi. al zien die 50 daag waal veurbeej gevloage. neet normaal. en wat det karten betref: der mot toch emus zien dea de riej achteraan sluut. ;)
    veur dich is ut weekend veurbeej en det is t heej ok bijna. veur mich beteikent det, det ik mien ierste Bartels weekendje heb gehad. det aar toch waal hiel erg gezellie en veur herhaling vatbaar. ik had al gehuurd det ik volgend jaor truuk moch komme en det ze mich anders waal hadde weggepes hihi.
    geniet nog van die letste lesgeaf-weakje en dan zeeb en spreake we os gauw weer. nog ff en dan kump Fem, lekker same weg en relaxe. Geniet daor lekker van en now kin ik zegge det we os gauw weer zeen hihi.

    vuul leefs en ein dieke kus Fleurtje

  • 26 Augustus 2007 - 15:20

    Tom:

    Ha Marie.

    Wat gaat de tijd toch snel als je lol en plezier hebt. Al 50 dagen daar achter in Thailand. Maar nog ff en dan ben je weer in je eigen landje. Geniet nog maar fijn van je laatste lesgeef week en daarna van je laatste weken en vooral van het weer. Heel veel plezier straks ook met Femke en het rondreizen door Thailand. We zien elkaar snel weer. De familiedag was weer gezellig en weer erg laat, maar volgend jaar ben je er ook weer bij.

    Groetjes Tom

  • 26 Augustus 2007 - 16:04

    Hanneke:

    Ha sies!Het aftellen kin beginnen! Dich neet stiekem 'n tattoo laten zetten?? Eentje die allein Bas meug zeen, hihi!We bellen hopelijk snel!Dikke kus

  • 26 Augustus 2007 - 16:59

    Chrisje:

    Ha Marijke,
    Jammer det dien weekend weer veurbee is. Nou weer hard werke zeker! Ik heb lekker un weekske vree, heerlijk! Ik hop det ut auk moei weer blief nou! Mar det is maar weer afwachte hee!
    Succes nog mit de letste weke doar! Nog effe geniete en werke en dan lekker mit Fem reize!

    X Chris

  • 27 Augustus 2007 - 08:05

    Ha Marij,:

    Hmmmm, mien naam steit nou wal erg vaak op dien site. Dus zet ik um maar neet boven en onder mien bericht ;-). Succes met de letse werkweek! En dan 2 feestweken.

    Vuul leefs van mich

    Ps. goan deze week de booschappen doon.

  • 27 Augustus 2007 - 15:15

    John Van Lare:

    Hallo Netherlands calling!!

    Tja jongens en meisjes daar ben ik weer. Veel te laat natuurlijk maar de verplichtingen in Nederland, lees Venlo, waren ook wel heel erg tijdrovend.
    De introductie is in volle gang. De roosters en organisatieschema’s zijn bijna klaar.
    Nu nog de opstart en alles is alsof ik nooit in Thailand ben geweest.
    Maar dat mag de pret niet drukken. Jullie zijn er nog en hopelijk gaat alles goed.
    Jullie zijn:
    - rots in de branding
    - Neerlands hoop in bange dagen

    Zo zijn er meer spreuken die betrekking hebben op jullie taak daar. Ik nu natuurlijk niet meer putten uit de gesprekken die wij met elkaar hebben. Het mooie was altijd dat ik op dinsdagavond een kort verslag hoorde van alles wat je had meegemaakt.
    Dat mis ik nog het ergste. Niet meer verbonden zijn. Ik kan me zo goed voorstellen hoe het af en toe tegen moet vallen en ik kan jullie nu niet even een hart onder het riem stoppen en samen een beetje moed putten uit de vaak lachwekkende situaties die we meemaakten. Maar spreuken zijn er te over en die ga nu maar gebruiken om jullie een beetje op te vrolijken. In het kader van niet te hard werken en alles op z’n gemak zijn er veel spreuken. Jullie moeten die ter harte nemen want ik heb het idee dat jullie soms een beetje te hard werken. Een Chinese wijze sprak eens:
    “Wie op zijn tenen loopt, kan niet stilstaan.
    Wie met grote stappen loopt, kan niet wandelen”.

    Geniet van het uitzicht en neem de dingen op die je meemaakt. Uitleggen ga ik het niet, dat doe ik wel als jullie terug zijn. Maar ook andere wijze spreuken hebben betrekking op jullie zware werk daar. Wat dacht je van het Chinese spreekwoord:
    “Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.”

    Dat is toch een mooie nietwaar? Daarmee kan ik waarschijnlijk elke tegenslag goed praten. Maar dat is nog niet de enige spreuk die ik heb maar deze is wel leuk.
    Hij heeft veel meer te maken met jullie werk en is inhoudelijk wel heeeeeel erg waar.
    “Leraren openen de deur, maar je moet zelf binnengaan.” (CHINEES GEZEGDE)

    Maar laten we niet focussen op allerhande spreuken maar ik zal jullie even bijpraten over Venlo. HET IS DRUK!!!
    Meer kan ik er niet over zeggen.

    Wat betreft Thailand zijn er wel nog wat nieuwe ontwikkelingen. Vandaag heb ik een gesprek gehad met Caecilia van Peski. Zij is de adjunct van het Fontys International Office. Zij gaat waarschijnlijk mee naar Bangkok op 12 oktober ivm een “education fair”,
    een soort onderwijsbeurs. Daar gaat de Fontys ook naar toe, hopelijk, om de banden met de plaatselijke opleidingsinstituten aan te trekken en nieuwe relaties op te bouwen.
    Ik hoop dat ik snel weet of het doorgaat want dan ben ik weer even terug natuurlijk.

    Jullie hebben waarschijnlijk het rooster ontvangen via de fontysmail. Daar moet je nog maar even niet naar kijken. Alles komt wel als jullie weer terug zijn.
    Van iedereen heir moet ik jullie de groeten doen. Vooral mijn moeder laat de groeten doen. Ze vind het zo zielig dat jullie daar nu alleen zitten. Schandalig dat de directie mij terug heeft laten komen. Je weet hoe een moeder zich daarover op kan winden. Maar misschien weet je dat ook wel niet. Geen probleem ze leeft helemaal met jullie mee.
    De collega’s laten zeggen dat ze wel eens gelezen hebben maar geen tijd hebben, wat een onzin hé, om een berichtje achter te laten. Nou ik vind het maar …….
    Geen commentaar verder.

    Ik ben bijna aan het einde van mijn verslag van deze week. Het is geen gemakkelijke die ik nu voor jullie heb:
    “Vind de rust om te accepteren wat niet te veranderen is,
    De kracht om te veranderen wat je niet kunt accepteren,
    en de wijsheid om het verschil hierin te ontdekken!”

    Voor Azië is dit een zeer belangrijke, natuurlijk ook voor alle andere periodes in je leven, maar deze is nu toch wel echt universeel. Jullie weten nu hoe het voelt als je ergens werkt en ziet dat het anders kan, eigenlijk moet, maar dat het soms gewoon niet kan. Put daar maar moed uit. Ik ga eindigen met een paar “open deuren”. Trap ze maar in ik vind ze wel leuk.

    * Zonder regen geen regenboog.
    * Hoe meer kennis hoe meer twijfel.
    * Elk weten komt uit ervaring.
    * De vlinder telt geen maanden, doch momenten en heeft tijd genoeg.
    * Naar het schijnt, is niks wat het lijkt. (Leendert)
    * Ik geloof dat de mensen alleen uit onoplettendheid optimist zijn.
    * Je bent nooit alleen als je eenmaal op jezelf kunt bouwen.
    * Leer van de fouten van anderen, Je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken.
    * Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel. (Theo Maassen)
    * Gebrek aan planning van uw kant, wil nog niet betekenen haast van mijn kant.
    * Het werelduurrecord is gereden in precies 59 minuten en 60 seconden.
    * Ik heb nog maar één zenuw over en daar zit jij op te werken.
    * Hoe eerder je achterop raakt met je werk,
    hoe meer tijd je overhoudt om het weer in te halen.
    * Als u ze allemaal op een rijtje hebt: hoedt u voor het domino-effect!
    * Hij heeft een goed stel hersens......... Alleen niet in de juiste volgorde.
    * Je bent onbetaalbaar, daarom verhogen we je salaris maar niet meer.
    * Groen betekent onervaren en links staat voor onhandig. Waar staat groen links dan voor?
    * Vet eten is goed voor de lijn. Je ziet hem dan beter.
    * Heb je hem wel eens zien werken? Net alsof je naar een standbeeld staat te kijken!


    Nou, ik ga nu echt eindigen. Paul jij nog een hele fijne verjaardag. Ik kon zo snel geen passende spreuk voor je verzinnen maar ik hoop dat je een fijn feest hebt gehad.
    Ik denk aan jullie en hopelijk gaat nog alles goed de komende weken. Laat maar even horen hoe het met de lessen en de voorbereiding van het eindfeest gaat.

    John



  • 27 Augustus 2007 - 15:16

    John Van Lare:

    Hallo Marijke,

    Hoe gaat het met je??
    Je ziet er weeer stralend uit meid. Ik zie dat het weer wat beter gaat. Hopelijk blijft dat zo. Sterkte met alles. En tot op de br......

    John

  • 28 Augustus 2007 - 20:18

    Evelien:

    hoi liefie,
    dit is nu al de derde keer dat ik probeer om een berichtje achter te laten, maar het gaat de hele tijd fout.
    even laten weten dat hier alles goed is.
    Ben maandag voor het eerts bruidsjurken gaan passen. was echt super.
    geniet nog was alles wat je nog gaat doen.
    veel liefs evelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Marijke

Actief sinds 08 Dec. 2006
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 34836

Voorgaande reizen:

06 Juli 2007 - 29 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: