Laatste officiele week lesgeven - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marijke Maas - WaarBenJij.nu Laatste officiele week lesgeven - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Marijke Maas - WaarBenJij.nu

Laatste officiele week lesgeven

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marijke

29 Augustus 2007 | Thailand, Cha-am

Hallo allemaal,

De officiële laatste lesweek loopt bijna op zijn einde. Afgelopen maandag had ik weer behoorlijk weinig zin, maar vervolgens heb ik toch enorm genoten. Het komende weekend ga ik met de ouders van Ryanne naar Bangkok. Dan gaan we volgende dinsdag en donderdag de show op secundary voorbereiden. Daar nemen we dan vrijdag afscheid. Volgend weekend komt Femke dan (heel veel zin in) en ben ik jarig (ook heel veel zin in haha). Dan gaan we de maandag en dinsdag erna de show op de primary school voorbereiden. Daar nemen we dan op donderdag 13 september afscheid, en dan kan de rondreis beginnen! Het voelt raar nu… Want ook hier moeten we afscheid gaan nemen. Graag wil ik jullie wat wist je datjes laten lezen, die ik de afgelopen weken hier ‘verzameld’ heb, haha:

Wisten jullie dat:
- Thaise mensen 3 x per dag rijst eten;
- Ik dit ook geprobeerd heb maar het na 2 x per dag echt mijn neus uit komt;
- Ik dacht dat ik kilo’s lichter zou terugkomen, maar dat dit hooguit 1 kilootje zal zijn;
- Ze hier Lays chips, frikandellen, appelmoes, mayonaise en kaas hebben en ik dus geniet, geniet, geniet van het Nederlandse eten;
- Ik al 10-tallen dagen moet plassen boven een hangwc (zo’n Frans gat in de grond);
- Ik op diezelfde hangwc echt niet ga poepen;
- De Thaise mensen nooit werken met wc-papier, maar hun billen reinigen met water;
- Er op de scholen geen kraantje te vinden is waar je vervolgens je handen kunt wassen;
- Alle kinderen mij handen wil geven, en ik dus niet wil weten hoeveel bacteriën er zo overgedragen worden haha …;
- Een ezel zich nooit 2 keer aan dezelfde steen stoot. Maar dat ik inmiddels flink wat mini bultjes op mijn hoofd heb, omdat ik overal tegenaan stoot. Dit omdat alles gebouwd is op Thaise lengtes, aaauuwww…
- Thaise mensen links rijden;
- Ze dus rechts inhalen, maar er ook weleens links voorbij willen en dit vervolgens ook op hun dooie gemakje doen;
- Ik ervoor moet gaan zorgen dat ik in Nederland niet ga spookrijden;
- Ze hier optrekken in de 2, 3 of 4, maar nooit gebruik maken van de 1ste versnelling;
- Ze op deze manier de auto naar de k…. helpen, maar hun dit niet zoveel interesseert;
- Ze geen problemen hebben om op een 2-baansweg met 3 auto’s naast elkaar te rijden;
- Er op een pick-up auto tientallen mensen passen i.p.v. boodschappen;
- Als je niet wist dat dit hier normaal was, je dacht dat je in een horrorfilm was beland;
- De Thaise mensen overal waar ze naar binnen gaan hun schoenen uitdoen;
- Ik dit uit respect meestal ook wel doe, maar wel erg bang ben voor allerlei voetschimmels (ieehhh);
- De Thaise mensen het niet zo nauw nemen met het nakomen van afspraken;
- Wij daarom nog steeds geen internet hebben in het huis, de boiler nog niet gecheckt is, we nog geen geld hebben mogen ontvangen voor de matrassen etc.
- De kinderen er ’s morgens voor zorgen dat de school wordt gepoetst en dat ze ’s middags veel vrije tijd hebben omdat de leerkrachten dan wat anders te doen hebben;
- Ik volgens mij de meeste lesuren draai van alle leerkrachten hier op school;
- Ze me vervolgens verwonderd aankijken en vragen ‘are you tyred’
- De collega’s er wel alles aan doen om het naar je zin te maken. Zo hebben we een eigen rustruimte en krijgen we iedere dag drinken en een cakeje gebracht.
- Ik toch wel stiekem heel veel geniet. Ik mis iedereen in Nederland. Maar ik weet ook zeker dat ik het hier ga missen! Ze hebben nu al een speciaal plekje in mijn hart!

Dikke kus

Marijke

  • 29 Augustus 2007 - 10:08

    Je "zusje":

    Heeey moppie!!
    Vandaag... de 29ste.... precies over één maand komen we weer terug. Wat vliegt de tijd he?! En we genieten gelukkig nog steeds, en hebben mega veel lol met elkaar. Maar goed ook!!
    Meisje; de laatste loodjes zijn nu écht aangebroken en die worden superleuk. Ookal zijn ze zwaar... nog ff en dan kunnen we al onze geliefden weer in onze armen nemen. En dan hebben we een prachtige, leerzame en onvergetelijke ervaring in onze rugzak om altijd van te genieten.

    Veel liefs, je mede-ondekkingsreiziger, reisgenootje en vriendinnetje, Ryanne

  • 29 Augustus 2007 - 10:48

    Henk:

    hallo marijke
    erg gezellig jouw kijk op thailand,ik lees t met plezier,want azie det is un oape book veur mich en weej bekieke det met europese auge,dat maakt t net ff anders. voor ons een andere wereld met hun charmes en gewoontes die wij niet kennen.
    September komt eraan en het aftellen is begonnen,ik wens je nog een hele fijne vakantie daar,die je hebt verdient!! probeer nog ff daarvan te genieten.
    bovendien alvast hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag straks,las ik.Zet de bloome maar lekker boete :-)
    29 Sept zit ik nog in Lissabon,bin ff dan van de fago en de letste zoneurkes aan t geneete,dan kins dich rustig met dien mooder noa Dante um un bekske te pakke en beej te proate met dea schat!
    Ik ving t leuk um dan ens in Okt kinnis te make met dich.
    Leefs Henk.


  • 29 Augustus 2007 - 18:12

    Dorien Van Rensen:

    Dag meisje uit Velden. Wat dacht je mijn oud collega's/dorpsgenote is me nu al vergeten?? Nee hoor. Het is alleen .....tja de tijd he!! Vakantie is voorbij gevlogen, veel ondernomen, echt volop genoten. En nu alweer drie weken aan het werk in groep 3. Ik las dat je over een maand alweer terug komt, tja de tijd he...Ongelooflijk dat het allemaal zo snel gaat. Geniet nog van je tijd en van je rondreis daar. Heel veel groeten van Dorien

  • 29 Augustus 2007 - 18:43

    Bas:

    Heej lieverd,

    Ut aftelle is begonne.
    Nou ken se allien maar veuroet goan kieke op allein maar huule moeie dinge die se nog geis zeen.
    De letste dage die dien ervaring, mit moeilijke maar mit ok erg moeie momentjes, tot een good einde gaon brenge.
    Ut afscheid neme beej alle kiendjes zal wal mit een truunke gaon maar daor teage euver steit det se de minse heej in ut kleine kikkerlandje, die se al lang hebs motte misse, weer bijna zuus en in de erm kins sloete.Vanaaf nou zal de tied vleege en veur se ut wets zit se alweer heej mit enne dieke trui aan en ken se weer poepe zonder te hange, haha ;)
    Vuul plezeer mit de veurdereidinge en ut afscheid op de schoel en alle daag die daorop volge.

    Loves XXX

  • 31 Augustus 2007 - 11:33

    Peter:

    Hoj Marijke,


    Door de commotie en emotie rondom Jan de vorige weken niet zo met Thailand bezig geweest, maar nu heb ik weer alle verhaaltjes gelezen en foto's bewonderd.
    Nou die foto van Bas en jou heb ik paar dagen als achtergrond op de laptop gehad. Nu de foto waar je als krijger staat opgesteld. Gaaf.
    Ga maar een paar weekjes genieten. Wij werken hier wel :-)

    Groetjes,

    peter

  • 31 Augustus 2007 - 17:22

    Tjoem:

    Hallo marijke,
    Ik kwam nu pas je mailadres tegen (erg he?) en zie dat je al heel wat achter de rug hebt. Wat een avontuur!! geniet ervan!!! gr. Tjoem

  • 01 September 2007 - 17:57

    José Van Rensen:

    Ha die Marijke!!!!!!!!!!!!!!!
    Eindelijk eens berichtje van mij. Ben al zo lang van plan om je te mailen, maar iedere keer is er wat.
    Ik ben helemaal onder de indruk van jouw ervaringen. Heerlijk toch als je dit allemaal mag meemaken. Dat was in onze tijd anders.(truttig hè?)Gelukkig kan ik dergelijke ervaringen ook opdoen tijdens mijn vakanties, maar er ook werken etc. is toch een hele andere beleving.
    Op school zijn we weer druk bezig en het weer is vaak "naatje pet". Dat is wel jammer, want zo krijg je het idee, alsof je nog geen zomer hebt gehad.
    Geniet je ook van die heerlijke thaise massages. Moesten ze hier in Nederland eigenlijk ook doen voor dat geld, vind je niet?
    Geniet nog maar heerlijk van die laatste weekjes en misschien (zou wel leuk zijn) zien we jou weer snel op school met al je plakboeken.
    Veel liefs en een dikke knuffel Joséxxx

  • 01 September 2007 - 19:43

    Jose:

    Hoi Marijke,
    Nu dan eens een mailtje van mij, maar dat mag ook wel na 8 weken. Ik lees de mailtjes van jou als dat ik er zelf een moet schrijven, je weet wel waarom. Ik vind de foto's en verhalen heel leuk, ook wat je allemaal daar mee maakt. De foto's van Bas heb ik nog steeds niet gezien. Ik hoop dat je een heel leuke en fijne verjaardag zult vieren maardat twijfel ik niet met jouw vrienden daar. Ik wens jou samen met Femke en je (zusje) Rianne een leuke vakantie en veel spannende avonturen en belevenissen. Vele groetjes en kusjes en tot 1 of 2 oktober in ons Landje

  • 02 September 2007 - 08:26

    Elina:

    Hej hej,

    Wat een schatjes he die kleintjes hahahh
    Zo te zien heb je het nog altijd erg naar je zin... leuk van die ditjes en datjes die je hebt beschreven.. ik herken het precies!

    Nog een maand en dan is het al weer voorbij. Alvast succes met de afscheidsshow en ik wens je een hele fijne vakantie!

    x Elina

  • 02 September 2007 - 19:38

    Femke:

    Ha Mup,

    Ut lesgeven zit erop! Geniet van de feestweek en tot zoaterdaag (det klinkt raar he)!

    Xje Femke

  • 02 September 2007 - 21:41

    Dominique En Co:

    Hoi Meisje,
    Fijn weer wat van je te lezen. We hebben bijna 2 weken geen internet, telefoon en dig. tv gehad. Voutje van @home! We hebben dus jou verhalen niet kunnen bijlezen al die tijd. Nu hebben nog steeds problemen met de e-mail, maar de rest doet het weer. Vandaar op deze manier een berichtje terug. Jeetje alweer de laatste lesweek! En dan je verjaardag. Ga je wat speciaals doen? Het wordt vast een verjaardag die je niet gauw vergeet! En dan heerlijk genieten van vakantie in Thailand!Wij hebben alweer 3 weken gewerkt en zijn alweer aan vakantie toe! hahaha. Geniet van je laatste lesweek en tot snel weer schrijfs.
    Dikke kussen van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Cha-am

Marijke

Actief sinds 08 Dec. 2006
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 34851

Voorgaande reizen:

06 Juli 2007 - 29 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: