Weekend genieten in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marijke Maas - WaarBenJij.nu Weekend genieten in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marijke Maas - WaarBenJij.nu

Weekend genieten in Bangkok

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marijke

03 September 2007 | Thailand, Bangkok

Het is het doen. Niet het resultaat van het doen dat telt. Je moet het goede doen. Misschien kom je nooit te weten wat er voortkomt uit je daden. Maar dat betekent niet dat je het goede niet hoeft te doen. Want als je niets doet gebeurt er ook niets.

Hallo lieverds,

Bovenstaande tekst kwam ik tegen en deze gaf dan ook precies weer waar ik nu over nadenk. Deze mega ervaring zit er al bijna op. Het kost energie, veel energie. Het kost moed, veel moed. Het vereist zelfvertrouwen, veel zelfvertrouwen. We hebben gedaan wat we konden! Morgen gaan we verder met de voorbereidingen voor de show. Het is veel werk, zeker als je zoiets 3 keer moet gaan voorbereiden (primary school / secundary school / universiteit), maar het wordt zeker weten geweldig.

Ik heb dan ook even genoten van een relaxed weekend. Afgelopen zaterdagmorgen ben ik samen met de ouders van Ryanne op weg gegaan naar Bangkok. Onderweg zijn we gestopt bij RoseGarden. Dit is een groot complex, inclusief hotel etc, en hier werd een traditionele Thaise show opgevoerd. Het was echt leuk! Vervolgens zijn we doorgereden naar het Narai hotel en om 5 uur liepen we dan ook dit luxe hotelletje binnen. Ik merk nu al dat ik alles zoveel meer waardeer dan voordat mijn Thailand avontuur begon. Hoe heerlijk is het om te slapen in een echt bed, je poeppapiertjes door te spoelen door de wc, te lopen in een schone kamer, te genieten van een luxe ontbijt etc. Onze laptop heeft dan ook overuren gedraaid, want met gratis internet was het natuurlijk geen moeilijke keuze volop te msn-en met vriendjes en familie!

Om 7 uur werden we vervolgens opgehaald voor een River Cruise. Ik had nog nooit zoiets meegemaakt en ik vond het echt geweldig. Zo romantisch, jaja Basje waar was je haha, en heerlijk gegeten! Je bent in Bangkok maar dat besef je helemaal niet. Je vaart langs tempels en langs de skyline. Je ziet duizenden lichtjes die een gigantische stad verlichten. Je vergeet je gedachten en geniet!

We hebben genoten. Deze boost had ieder van ons even nodig. De ouders van Ryanne en Ryanne zelfs nog wat meer dan ik. Ik heb bewondering voor deze mensen. Want ook hun vakantie is abrupt afgebroken. De opa van Ryanne ligt slecht en ze hebben dan ook besloten terug te gaan. Daarom was het gisteravond (zondag) dan ook een moeilijk momentje. Ryanne haar ouders gingen weg, en zij bleef hier. Ik weet zo goed hoe ze zich voelt. En ik weet dat ze het kan!

Wanneer je echt gelooft in wat je doet, moet je doorzetten, ondanks alle hindernissen.

Verder hebben we afgelopen zondag nog wat cultuur gesnoven in het Royal Palace, het MBK-center en bij een soort bedevaartsoord waar de goden gunstig gestemd werden. Het was een mooie en gezellige dag! Nadat we afscheid hebben genomen van de ouders hebben we genoten van maskertjes, wijn, chips en taart. Want taart was er ingeslagen voor mijn grote kleine vriend Milan. Want zijn 1ste verjaardag moet tante Marijke missen omdat ze zo nodig in Thailand moet zijn haha. Maar de webcam ging aan en het leek wel of heel Lomm was uitgelopen om mij toe te zwaaien. Deze adrenalineboost deed me goed en ik ben dan ook als een blok in slaap gevallen, in een echt bed!

Tsjaa, en aan alles komt een eind he. Zo ook dit weekend. We gaan zo uitchecken in dit hotel en dan gaan we nog even shoppen op Silom Road. En dan weer met een VIP busje terug naar Cha-am. We spreken elkaar snel! Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

  • 03 September 2007 - 08:03

    Fleurtje:

    Ha leeve sies,

    wat ziet ge toch ein stel droeven ha ha ha. Maar waal weer erg leuk um te zeen en te leaze wat ge allemaol heb gedaon en det ge hiel erg heb genoten. Super. Mot waal zeggen det ik erg gelache heb gister wie idderein veur de camera stond te zwaaien en te msnen hihi. Waar waal erg leuk. Ik dink ok waal veur dich hihi. Het waar daor net ein kiepehok. Idderein waar in de ban van de cam en van marijke hihihi. good veur ein nieje film: neet in de ban van de ring, maar in de ban van de cam. ha ha sorry bietje mealig. Waar ein leuk feestje, misde dich waal en schienbaar (ik heb ut helaas neet gezeen, waar beej VVV) hebben os manne ut erg good gedaon teage America. ze hebben met 5-1 gewonnen en Topm heat de ganse wedstrijd op t veld gestaon en is neet, zoe wie veurig jaor, bvan ut veld gesteurd met roed. ha ha. Geniet nog van de daag en de veurbereidingen en de shows zelfs en nog ein paar nachtjes slaope en dan kump Fem, joehoe. Vuul plezeer en tot gauw.

    Vuul leefs en ein hiele dieke kus Fleurtje.

  • 03 September 2007 - 19:44

    Tom:

    Ha Marie,

    Zo te zien had je weer een geslaagd weekend gehad. Het was gisteren leuk om je weer te zien op de cam. Maar over een paar dagen zien we je weer in levende lijve en niet meer op een klein schermpje. Zoals Fleur heeft vermeld hebben we onze eerste wedstijd gewonnen ja en ik heb inderdaad de hele wedstrijd uitgespeeld, dus geen rode kaart. Maar waarschijnlijk zullen we je over enkele dagen ook weer langs het voetbalveld zien om je Basje aan te moedigen. Ik wil je nog heel veel plezier toewensen de laatste dagen daar in Thailand en nog effe en dan komt Femke en dan samen rondreizen. En daar je verjaardag te vieren, maar wij moeten effe wachten om je te kunnen feliciteren. Marie nog heel veel plezier en tot over een paar dagen.

    Groetjes Tom

  • 04 September 2007 - 16:59

    Sanne Maas:

    Eej nicht!!

    Sorry dat ik zo weinig reageer maar k moet weer naar school enzo.. en moet over 2 weken echt beginnen in het restaurant op school. Nu doen we echt praktijk en theorie om alles goed te 'leren'. Tenminste over 2 weken zei mijn mentor dat het dan 'echt'begon. Aahh, morgen pas om 12 uur op school tot 16:50 uur. & als jet echt begint (serveren en koken) dan moet ik rond de middag beginnen tot in de avond rond 20:00 uur.. & iedereen mag komen, ooms tantes neven en nichten iedereen!! Maar dan moet je wel naar school bellen om te reserveren.. Jij mag ook wel komen als je wilt hoor!! =).. & met mijn verhalen gaat het ook goed ;).. www.sannemaas.tk
    Daar staan alle nieuwtjes op over mijn verhalen!!..

    Dikke kusz & geniet nog ff vn je vakantie in Thailand..!!

    Sanne

  • 05 September 2007 - 09:40

    Mieke Geenen:

    Hallo Marijke, de zoveelste poging om een bericht te plaatsen (computer thuis kan de site niet vinden!?), en nu doe ik het op school, we volgen je nog steeds, en vinden het leuk om je verhalen te lezen,
    heel veel gr uit Velden

  • 05 September 2007 - 18:40

    Jeroen:

    Ha schatje,

    Leuk um dien verhaale allemaol te leaze.
    De maks mich vanalles mej doar. Super das se gegoan bis, geweldige ervaring.

    Ut is ech leuk was se os hes gegeave toen se wegging vanaaf ut vleegveld. Elke kier as ik mien sleutels pak dan dink ik toch ff aan dich umdat det beertje der aan zit.

    Heej is ut allemoal rustig, der gebeure neet vuul gekke dingen. Kloete weer, ut kos heej ok wal reagenseizoen zien.

    Bis se ok nog bijna jeurig he, en dan zit se zoe wiet weg. Weej zulle dean daag neet zoe maar veurbeej loate goan huur. Weej dinke aan dich en det feestje viere we zeker nog wal eine kier.

    Marijke hald dich en heb super vuul plezeer doar he. We zeen os snel weer!

    Groetjes xxx

    Jeroen

  • 06 September 2007 - 01:26

    Marijke / Webmaster:

    Even een tussendoor berichtje van mij!

    Wat lief dat jullie gisteren die verrassing voor me geregeld hebben! Loop ik tussen tempels in Petchaburi, staat daar mijn hele familie en vriendengroep op de stoep.

    Jaaaaaaaaaaaa ... heel gaaf! (ter verduidelijk, het bezoek aan tientallen aapjes was super!!! Verder verslag volgt nog!)

  • 06 September 2007 - 09:39

    Nicole Driessen:

    Ha Marijke,

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt!
    Geniet er verder van!

    groetjes van je collega van vorig jaar!

  • 06 September 2007 - 11:23

    Bas:

    Hee lieverd,

    Zoeals se zeas; "Het is het doen"
    Volges mich ontbreekt ut dich neet aan iets neet doon, en det mot ok.
    Zoe vuul meugelijk dinge meimake en zeen maakt de ervaring allein maar moeier. En daor huure die heerlijke relaxe weekendjes zeker beej.

    Ut is allemaol geweldig wat se doar kens zeen en beleve en doar bis se nog neet kloar mei.

    Pas op 29 september ken se zegge det se genog gezeen en gedoan hebs (hoap ik tenminste, haha ;) ) en det se op enne moeie ervaring terug kins kieke.

    De verjeurdaag van milan waar erg leuk en hea vond de crocks erg lekker, want crocks huure neet aan de veut maar in de mond. :)

    Morguh stapt fem al in ut vliegtuig en dan zoaterdaag ziet ge diene verjeurdaag aan ut viere. Is toch wal gek um genne verjeurdaag te hebbe op 9 september maar veur de ervaring veur dich is ut natuurlijk wal speciaal um in bangkok de verjeurdaag te viere. ( krieg se allein gen kadootjes, ;( )
    Vuul plezeer in bangkok mit og drietjes en enne fijne verjeurdaag.

    Leefs en xxxjes

  • 06 September 2007 - 11:25

    Mam:

    Hierbij dan even een berichtje van mij. ik kreeg van jouw te horen dat ik nog niet op jouw site sta. Nu bij deze wil ik zeggen dat ik HEEL TROTS op je ben dat je deze stap hebt gemaakt (ondanks alle tegenslagen). Geniet nu maar fijn van de shows en van de vacantie dan zien wij elkaar weer op 29 september. Deze 3 weken vliegen ook voorbij. Ik hald van dich det mos neet vergeete.
    Heel veel groetjes en kusjes Mam

  • 07 September 2007 - 08:04

    Mathjeu:

    he
    wel een beetje laat maar beter laat dan nooit. goed om te horen dat het daar nog goed gezellig is en dat je het nog wel naar je zin hebt daar.he meid ik wou je zoizo nog eff bedanken voor het regelen van die kaarsjes. ik vond dat echt super dat jullie dat deden. thanks. heel veel plezier daar nog en ik hoop dat jullie het rondtrekken goed gaat bevallen over een week. groetjes en kus aan gemma. doeidoei mathjeu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Marijke

Actief sinds 08 Dec. 2006
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 34845

Voorgaande reizen:

06 Juli 2007 - 29 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: